ثبت‌نام آزمون دکتری سال 1404 آغاز شد.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دکتری سال 1404 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از امروز بیست و نه مهرماه سال 1403 آغاز و تا پنج آبان ماه ادامه خواهد داشت.

هزینه ثبت‌نام آزمون 848 هزار تومان تعیین شده است.

ورود به سامانه ثبت‌نام آزمون نیمه‌متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1404

شرایط ثبت‌نام:

ثبت‌نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال 1404 از روز یکشنبه مورخ 1403/07/29 آغاز و در روز شنبه مورخ 1403/08/05 به پایان می رسد. لازم به ذکر است که ثبت‌نام تنها به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می گیرد. هر داوطلب براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ نماید.دفترچه راهنمای ثبت‌نام هم‌زمان با شروع ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت.
متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

تذکر مهم: متقاضیان که در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال 1403 پذیرفته‌ شده‌اند لازم است به نکات زیر توجه نمایند:

پذیرفته شدگان دوره های روزانه (آموزش رایگان) آزمون دکتری سال 1403، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون دکتری سال 1404 را ندارند. این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون سال 1405 و بعد از آن، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند. همچنین تمام پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه در سال 1402 و قبل از آن که در حال تحصیل هستند، برای شرکت مجدد در آزمون دکتری سال 1404، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون سال 1404، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه آزمون دکتری سال 1403 و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیر روزانه دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) مانند سال‌های گذشته می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما، در آزمون دکتری سال 1404 ثبت‌نام و شرکت کنند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

مراحلی که داوطلب باید برای ثبت‌نام اقدام کند:

_مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام(سریال 12 رقمی)ودریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام(دفترچه شماره1)

_ تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.
_ خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ 8/340/000 (هشت میلیون و سیصدو چهل هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان.
_پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به داوطلبان به مبلغ 140/000(یکصد وچهل هزار) ریال.

تاریخ پرینت کارت و نحوه تعیین محل آزمون:

براساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1404 در عصر روز پنج‌شنبه به تاریخ 1403/12/02برگزار می گردد.

متقاضیان لازم است از روز سه‌شنبه 1403/11/30 لغایت روز پنج‌شنبه 1403/12/02 با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند 39 تقاضانامه تعیین می‌گردد.از این رو متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.