تصویر ثابت

نفرات برتر
آخرين بروزرساني :۵ بهمن ۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
۹۴ پنج شنبه ۲۴ دی

به نام خدا

 

طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و …، حداقل ۲۵ درصد از سهمیه پذیرش در آزمون وکالت به این عزیزان تعلق می گیرد. البته تحقق و اعمال این سهمیه منوط است به کسب حداقل ۷۰ درصد آخرین نمره ی قبولی در همان کانون به عنوان مثال اگر در کانون مرکز آخرین نمره ی قبولی (رتبه ۱۰۰۰) ۷ باشد دارندگان سهمیه باید حداقل نمره ی ۷ را به دست آورند. تجربه ی سال های گذشته نشان می دهد که این سهمیه ۲۵ درصدی هیچ گاه به صورت کامل اجرا نمی شود.

 

موسسه طرح نوین اندیشه



به کانال طرح نوین در تلگرام بپیوندید
نظرات کاربران

*حاصل جمع و تفریق اعداد روبه رو را وارد نمایید.7 - 10 ؟

  • سلام علیکم
    خدا رحمت کنه درگذشتگان شما رو آقا امیر مسعود
    خدا طول عمر با عزت بده به شما و خانواده محترمتون که اینقدر متین و شیوا ، به دور از حب و بغض و پرهیز از افراط و تفریط ، واقعیت رو موشکافانه تحلیل کردید
    ای کاش به جای دادن سهمیه های اینچنینی که الحق و الانصاف ضد عدالته، به فکر درست کردن اصولی و بر طرف کردن موانع ریشه ای معضل بیکاری جوان ها باشیم؛
    چه اون جوانهایی که به جرم نداشتن سهمیه!، پذیرفته نمیشن، و چه ایثارگران عزیزی که شایسته توجه هستند، اما نه به این شیوه.
    والله که با پاک کردن صورت مسئله، فقط ریشه ی این معضلات رو قوی تر می کنیم.
    دختر من با اختلاف فاحش معدل و تراز نسبت به داوطلبان سهمیه دار، پذیرفته نشد
    من که نتونستم قانعش کنم، کاش اونهایی که اینچنین سهمیه هایی رو ایجاد می کنند، در پایان ماده قانونی، با یک تبصره، راه حلی برای اقناع افکار عمومی درنظر می گرفتند!!!!
    ببخشید که کنایه های ما، زیاد هم شیرین نیست.
    خدا به همراهتون

  • امیر مسعود درتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۶

    سلام و تقدیم احترام محضر خوانندگان محترم؛ همچنین دست اندرکاران موسسه فاخر طرح نوین اندیشه
    بنده نیز با نظرات همه دوستانی که کامنت گذاشتند و از وجود سهمیه ها ناراضی هستند موافقم
    به نظر بنده این نوع سهمیه ها فقط باعث میشود انگیزه ی یک تعداد جوان جویای نام و با انرژی بدلیل اهمیت دادن بیشتر به دیگرانی که به هر دلیل صاحب این سهمیه ها هستند ولی واقعا و انصافا از هر نظر شایستگی های کمتری ( به لحاظ علم و استعداد، نه شایستگی های اخلاقی و ایثارگری) دارند، از بین برود.
    به نظر بنده باید به این اقشار محترم احترام گذاشت و تا حد ممکن رفاهشون رو فراهم کرد ( هرچند اجر و پاداش این عزیزان با خدواند است و در سرای دیگر) ولی نه به هر قیمت… نه به قیمت از بین بردن استعداد های واقعی .. نه با ایجاد اختلاف طبقاتی حتی در گزینش علمی !
    گزینش علمی از اسمش معلومه، یعنی برترین ها ؛ یعنی نخبه ترین ها
    درسته که وکالت یک نوع حرفه است و به نوعی شخص وارد بازار کار می شود، ولی یک جنبه ی اصیل و قوی ای در خودش دارد و آن هم حمایت از مظلوم و کمک به عدالت محوری است که نیاز به علم و استعداد و نظریه پردازی و تحلیل و ….. دارد؛ پس یک حرفه ی خاص است.
    حکومت و در راس آن ؛ دولت می تواند با فراهم کردن شرایط مناسب در دیگر حرفه ها ، ( حرفه های غیر خاص) ، زمینه ی ورود این عزیزان را به بازار کار فراهم سازد؛ نه اینکه با ورود اشخاصی که به حد نخبگی نرسیده اند، به وسیله ی سهمیه ، شان علمی این حرفه ی مقدس را متزلزل کند.
    نمی دانم موفق بودم منظورم را بدون اینکه خدای ناکرده به کسی بی احترامی کرده باشم رسانده باشم یا نه.
    به هر حال کسانی که این سهمیه را دارند؛ طبیعتا با نظر من مخالف هستند و آنهایی که ندارند؛ موافق.
    این متولیان امر هستند که باید با توجه به شرایط واقعی و مورد نیاز جامعه، به دور از اعمال سلیقه و نفع گرایی و تحت تاثیر قرار گرفتن از سوی گروه های فشار، فقط خدا و خیر و صلاح جامعه ی اسلامی ما را در نظر بگیرند و در راه اعتلا و رسیدن به اهداف والای انسانی و اسلامی ؛ انجام وظیفه کنند و بدانند که در رابطه با هر تصمیم و گفتار و رای ؛ باید دیر یا زود در محضر الهی پاسخگو باشند.
    با احترام مجدد
    صلوات بر محمد و آل محمد

  • محمد فرجی مدیر موسسه طرح نوین درتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۶

    با سلام
    ممنون از شما.

  • سید طه بنی فاطمه درتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۶

    سلام..
    دیشب ، صحبت های جناب آقای مهندس غرضی در برنامه دید در شب رو نگاه می کردم
    یک تعریف بسیااااااار زیبا در مورد قانون داشت.
    به شخصه با اینکه حدودا ده سال است که در رشته ی حقوق و تحقیقات مربوط به آن فعالیت دارم، تعریفی زیبا تر از این توصیف نشنیده بودم.

    بنده نیز با صحبت های آقا یا خانم m موافقم . قصد جسارت ندارم؛ ولی این یک واقعیت است که متاسفانه کارایی و کارامدی اشخاصی که از طریق سهمیه ها به عنوان وکیل انتخاب می شوند به مراتب پایین تر از دوستان جوان و با ذهنی پویا ست .
    اکثر اشخاصی که با وجود سهمیه پذیرفته می شوند، دوستان محترمی هستند که از سن و سال بالایی برخورداند و به اقتضای این موضوع؛ تحرک و پویایی و اگر بخواهم عامیانه بگویم، حوصله و اعصاب لازم را برای این حرفه ی پر استرس ندارند. ( البته استثناء هم وجود دارد )
    در کل ؛ وجود این سهمیه ها در اینگونه آزمونها که بایستی آنهایی که واقعا نخبه هستند، گزینش شوند، خسارتی ست که متاسفانه مسئولین با چشم بسته از کنار آن رد می شوند
    ولی از طرفی هم فرمایش جناب فرجی کاملا متین و صحیح است، چون به هر حال این یک قانون است و باید اجرا شود و اگر نیاز به اصلاحات دارد، می بایست از همان مجرای قانونی در آن تجدید نظر گردد.
    زنده باشید و سرافراز

  • محمد فرجی مدیر موسسه طرح نوین درتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۶

    با سلام
    اعمال سهمیه در ایران بر اساس قانون است و کانون ها ملزم به اجرای قانون هستند. در خصوص نظر شما در خصوص اعمال سهمیه هم نظر مخالف وجود دارد که در نتیجه فصل الخطاب قانون است مگر اینکه بعدا تغییراتی ایجاد گردد.

  • m درتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

    به شخصه کانون وایثارگران رونمی بخشم، پس اصل شایسته سالاری کجاست؟؟ آیایک شخص باسوادکه معدل بالای ۱۱روآورده نبایدقبول بشه ولی یک شخصی که سهمیه داره وسوادکمتری داره قبول بشه؟؟؟؟؟؟ اصلا اعمال سهمیه عادلانه نیست، من که یک سال زحمت کشیدم وسختی کشیدم چرانبایدقبول بشم امایه کشخص باسهمیه قبول بشه؟؟؟ متاسفم که توی ایران برای تلاش وسوادآدم هاارزش قایل نیستن

  • یاسر محمدی درتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

    سلام اقای فرجی
    الان با توضیحی که خانم سمیرا دادند ، شما هم تایید کردید ، موضوع درست شد.
    وگرنه در پست اصلی، برخلاف توضیح الانتون، موضوع اشتباه بیان شده ؛ چون معدل آخرین نفر رو ۷ اعلام کردید و نمره ی سهمیه دار رو هم رسیدن به همون ۷ اعلام کردید در حالیکه باید ۷۰ درصد از نمره ۷ رو گرفته باشه .
    هرچند در تذکر خانم سمیرا ، توضیح درست رو فرمودید؛ یه دقتی در پست اصلی کنید متوجه میشوید، اگر صلاح میدونید تصحیحش کنید

  • admin درتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

    باسلام
    مهم کسب ۷۰ درصد از نمره ی قبولی است . خواه تراز نمره ملاک باشد یا میانگین نمره .
    حال اگر فرض کنیم تراز رتبه ی ۱۰۰۰ در کانون مرکز ۸۰۰۰ باشد شخص صاحب سهمیه باید تراز ۵۶۰۰ را کسب نموده باشد .
    در هر حال اتخاذ تصمیم در در اعمال سهمیه با کانون متبوع می باشد و بهتر است نظر همان مرجع را فصل الخطاب بدانیم .

  • سمیرا درتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

    سلام
    خیلی معذرت می خوام
    اما فکر کنم اینطور صحیح باشه که اگر مثلا در کانون مرکز، آخرین شخص قبول شده در سهمیه آزاد، معدل ۷ آورده باشد؛ یا الان که تراز ملاک است ؛ ترازی معادل ۷۰۰۰ آورده باشند داوطلبان محترم متقاضی سهمیه؛ می بایست هفتاد درصد از نمره ی ۷ را بیاورند یعنی ( چهار و نه صدم ) یا بر حسب تراز ؛ ترازی معادل ۴۹۰۰
    به نظر شما اینطور صحیح نیست؟